Pagina's

woensdag 12 februari 2014

Knutselen met kids.

Een paar weken geleden mocht ik een workshop geven op een kinderfeestje voor 10 meiden van 5/6/7 jaar.
Ik vond het, toen ik gevraagd werd, erg leuk, maar ook best spannend, want...hoe ging ik het precies doen en zouden ze het wel leuk vinden???
Maar ik ging aan de slag...
 
Eerst knipte ik 2x10 wolken en 2x10 harten uit wolvilt.
Daar borduurde ik de gezichtjes vast op, want dat zou wel erg priegelen worden voor de meisjes.
Met een liniaal en verdwijnstift zette ik rondom om de centimeter een stipje, zodat ik goed kon zien waar ik gaatjes moest prikken. Daar gebruikte ik een gewone gaatjes-prik-tang voor die ook te gebruiken is voor riemen enzovoort.
 
 
 
Tot slot naaide ik het ophanglintje alvast vast, zo was er gelijk een beginnetje met het draad.
 
 
Op het feestje kreeg iedereen een naald zonder scherpe punt en konden ze de figuurtjes dicht gaan naaien en opvullen met vulwol.
Het was een druk middagje: dan weer een draad uit de naald, iemand die in de knoop zat of iemand die gewoon heel snel klaar was, maar...het was echt SUPER leuk om te doen!!!
:-)
Misschien een idee voor in de vakantie???
 
 

1 opmerking: