Pagina's

donderdag 15 mei 2014

Let's try again... :-)

Hij stond al ruim een jaar stof te vangen op de kast:
mijn naaimachine.
Maar...gisteren heb ik eindelijk weer een poging gewaagd...
 
 
Eerst braaf met het boekje erbij, want hoe ging het ook alweer met het draad enzovoort???
En toen was ik er klaar voor... ;-)
 
Zoonlief kon wel een tweede knikkerzak gebruiken,
dus dat werd mijn 1e project.
Ik ging aan de slag met
de "Online naailes voor beginners" van By MiekK,
waar ik eerder ook al aan begonnen was.
Zij legt alles heel duidelijk uit met foto's erbij,
dus dat werkt erg fijn.
Ik bekeek eerst les 2 en ging daarna heel eigenwijs gelijk door naar les 6: Een knikkerzak naaien. :-)
 
Het ging best goed voor een beginner, ik had alleen af en toe een "beetje" moeite met recht naaien...haha!
Mijn kleine man is er in ieder geval blij mee en ik ben stiekem best een beetje trots! :-)
Het smaakt zeker naar meer...
 

 
 
:-)
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. joehoe, ik voel allerlei plannen in aantocht, wauw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen eigenlijk!
      Eerst maar eens gaan oefenen...

      Verwijderen
  2. Goed gedaan hoor! Ik naai tegenwoordig op dagelijkse basis (het is naast mijn hobby nu ook mijn werk) en recht naaien is het makkelijkste als je bijvoorbeeld 'voetje van de kant' doet naaien. Gewoon langs het voetje dat je omlaag doet naaien, zodat de stof eigenlijk niet aan de rechterkant van het voetje te zien is.
    Ik weet niet of je al op pinterest zit, maar daar zijn geweldig veel leuke ideëen en tutorials te vinden.
    Een zakdoekenhoesje zou bijvoorbeeld ook een leuke zijn om te maken en niet zo heel moeilijk.
    Ik heb effe gegoogled en hier is al een voorbeeld/tutorial: http://so-filles.blogspot.nl/2011/07/zo-doen-we-het-zelf.html
    En idd 'voetje breed' wordt daar uitgelegd ;). Succes!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je bericht, Susan!!!
      Ik ga gelijk je link even bekijken en ik zit op Pinterest, dus ga daar ook eens speuren naar leuke ideetjes...
      Groetjes, Mirjam

      Verwijderen